Udtalelser fra læger om LDN

Vi er så heldige at kunne offentliggøre nogle fantastiske udtalelser fra nogle af de læger/klinikker, som anvender LDN til deres patienter.

Du kan læse deres udtalelser herunder:

Den private Smerteklinik er en tværfaglig smerteklinik, hvor der anvendes LDN i behandlingen, såfremt det vurderes at være relevant for dig. Succes med LDN ved Fibromyalgi Klinikken bruger LDN til medicinsk behandling af fibromyalgi-patienter som en del i det tværfaglige koncept. De første 65 patienter er afsluttet, hvoraf 50 afsluttes med LDN, dvs. de fortsætter med medicinen. Effekten i forhold til bivirkningerne er overbevisende ved denne patientgruppe, og succesraten er 77% hvilket er meget højt i forhold til mange andre midler. Stephan Alpiger anvender også LDN til andre smerteproblematikker end fibromyalgi. Den Private Smerteklinik modtager primært offentlige patienter og har en aftale med Danske Regioner i henhold til det udvidede frie sygehusvalg. Dette betyder, at du har ret til at blive behandlet på klinikken, hvis du ikke kan blive behandlet på en offentlig klinik smerteklinik indenfor 30 dage efter henvisning fra din egen læge. Er du privat patient, kan du godt komme i behandling på klinikken mod egenbetaling.
På Arresødal Smerteklinik starter vi altid behandlingen med LDN i lave doser og trapper derefter langsomt op. Det betyder, at der kan gå noget tid, inden man rammer sin rette dosis og får optimal effekt. Til gengæld har vi en succesrate på ca. 95%, så det kan altså betale sig at være tålmodig. Vi har god erfaring med LDN, idet der er god effekt og kun ganske få og milde bivirkninger. På Arresødal Smerteklinik er fremmøde ikke nødvendigt for konsultation og recept på LDN. Det kan klares ved telefon- eller videokonsultation. Man kan ringe for aftale på 61691380 og der er ingen ventetid. Herved vurderer vi, hvilken behandling, der vil være relevant for dig. Arresødal Smerteklinik er privat, hvilket betyder, at man selv skal betale for behandlingen. Den første telefon-konsultation koster 1050 kr. samt 250 kr. for recept på LDN eller 50 mg naltrexon til opløsning. Herefter koster telefonisk receptfornyelse 250 kr. pr. recept. LDN kan ikke kombineres med morfinlignende medicin, idet den blokerer for morfinens virkning. Man skal derfor være helt ude af morfin, inden man kan starte op i LDN. Alle læger kan udskrive recept på LDN, hvis de vil. Recepten skal laves magistrelt, da LDN laves specielt på Glostrup eller Skanderborg apotek og herefter sendes til dit apotek.